Grunden för all kreativ kommunikation är affärsidén eller verksamhetssyftet. Oavsett om man utgår från ett varumärke, företag eller organisation så finns en målgrupp som vi på olika sätt vill nå. Ett mål som projektet ska prestera. En investering för framtiden.
Strategiskt samarbete
Affärsplan, varumärkesplattform (brandbook), kommunikationsplattform, marknadsplan med aktiviteter. Totalt eller delvis marknads- och budgetansvar. Innovationsworkshops.
Kreativa projekt/Kommunikation
Idéarbetet utgår från en brief eller uppdragsbeskrivning och/eller en kreativ workshop. Det kan vara en specifik enhet, kampanj eller ett årsupplägg med uppföljning.
Visuell identitet
Logotyp och grafisk profil.
Media och Content
Webb och kundportaler med planering av innehåll och sök, Google, Facebook, Instagram, TikTok eller Pinterest. Sociala Media Management, annonsering i digitala medier, organiska inlägg etc. Annonsering i traditionell media med kontinuerlig rapportering.
Shopper Marketing
Central och regional införsäljning, butikskommunikation, e-handel och integrerade kampanjer med sociala medier-interaktion. Prövoköp, återköp, volymköp, lojalitet och ambassadörskap för ditt varumärke.
Förpackningsdesign
Konceptuella eller enskilda projekt.
Utbildningsworkshop
Samla din organisation förutsättningslöst för att hitta en gemensam syn på er verksamhet. Med syfte att marknadsmässigt hitta en långsiktig och gemensam plan som levererar resultat.
Expertis på ditt företag
Hyr in en Exakta-expert på det område du har behov av. AD, grafisk formgivare eller marknadschef.
Tryck, produktion och inköp
Olika typer av produktioner, foto, digitala projekt, webblösningar, AI, copy, illustrationer, animeringar, original, trycksaker, inköp av profilprodukter, mässor, skyltar, flaggor etc. För tryckteknisk support, klicka på länken nedan.