GILLE MINI
Utvecklingen inom den mogna kategorin småkakor går framåt. Inte minst med hjälp av GILLE som är överlägsen marknadsledare inom småkakor i Sverige. Välkända för sina 30-talet klassiska och populära småkakor i rosa förpackningar. Under våren lanserade det starka varumärket en klassiker i nytt format för en ny målgrupp.
Kund
Continental Bakeries North Europe AB
Projekt
Lanseringskampanj
Målgrupp
Barnfamiljer och tonåringar
Vårt arbete
Idé och förslag, produktion av copy, foto, original, mediestrategi och inköp av digitala kanaler med rapportering av uppföljning. Digitalt management med aktiviteter för webb och SoMe. Produktion av film för TV/digitala kanaler och trycksaker samt införsäljning till distribution och DVH.

Engagemang från fabrik, butik – hem till konsumenten
GILLE MINI är en idé som handlar om Sveriges mest älskade kaka i mindre format som förpackats i en påse. Dubbla Chokladflarn i miniformat, perfekta att ta med sig på äventyr både för stora och små.
GILLE gör varje dag lite mer rosa
Inte bara med sin rosa förpackning utan även med sin goda smak som sätter guldkant på tillvaron. Både till vardag och fest. Kakor bakade i Sverige med noga utvalda råvaror av hög kvalitet.


KOMMUNIKATION i alla led
Från central införsäljning till handel, hitta rätt engagemang från distribution och butik. Det är en viktig del för att få plats i dagligvaruhandeln. Därefter kan kommunikation mot konsument börja…
Valda kanaler
Meta, Google Display och mediapaket i nästan alla TV-kanaler.
Resultat
Beräknad ökning av igenkänning: 9%
Tid
Maj-augusti 2022
Antal exponeringar
6 miljoner
SÄG ALLT PÅ NÅGRA SEKUNDER
Stop-motion-filmen är en optimerad kommunikation som bygger på att en välkänd produkt blir anslaget till nyheten som presenteras med äventyrskänsla.

Arbetsgruppen
Anna Ingesdotter, Projektledare/Copy/CD
Malin Lysmo, AD
Tobias Runeson, Digital marknadsförare
Fanny Svensson, Produktionsledare
Josefin Widell Hultgren, Fotograf
Joachim Karlsson, Fotograf